Jäsenasiat

Liity jäseneksi

Klikkaamalla yllä olevaa linkkiä pääset sähköiseen liittymislomakkeeseen. Jos lomakkeen täyttäminen tuntuu hankalalle, voit ottaa yhteyttä jäsenasiainhoitajaan. Hän auttaa hakemuksen täyttämisessä.

JHL:n jäsenenä saat edunvalvontaa, tukea ja turvaa. JHL neuvottelee, jotta sen jäsenistön yhteiskunnallisesti tärkeän työn arvostus näkyisi kukkarossa ja hyvinvointina työelämässä. Jäsenenä saat myös monia jäsenetuja käyttöösi.

JHL on vakuuttanut jäsenensä Keskinäinen vakuutusyhtiö Turvassa. Vakuutus tarjoaa monipuolista turvaa matkoilla ja vapaa-ajalla.

Liittyessäsi JHL:n jäsenkesi liityt myös Julkisten ja hyvinvointialojen työttömyyskassan jäseneksi, ja sinulla on mahdollisuus saada ansiosidonnaista työttömyyspäivärahaa, liikkuvuusavustusta ja vuorottelukorvausta.

Tietoa jäsenmaksuista

Kokonaisjäsenmaksu pysyy vuonna 2021 samana 1,38%, josta liiton osuus on 1,05% ja työttömyyskassan osuus 0,33%.

Itsemaksavien jäsenten viitteet postitetaan jäsenille pääasiassa 16.12.2020, pois lukien opiskelijat ja eläkeläiset, joille viitteet lähtevät tammikuussa.
Ansiotuloista jäsenmaksu maksetaan kerran kuussa ja minimijäsenmaksu neljännesvuosittain.

Muutoksia tulee vuoden 2021 alusta palkansaajana liittyneen ja opiskelemaan lähtevän jäsenen jäsenmaksuvelvoitteeseen.
Jäsenellä joka opiskelee, on edelleen oikeus jäsenmaksuvapautukseen opintojen ajalta, mikäli hänellä ei ole ansiotuloja. Ansiotuloista tulee aina maksaa jäsenmaksu.

eWertti Nettikassa

Julkisten ja hyvinvointialojen työttömyyskassalla on käytössä sähköinen eWertti Nettikassa. Sähköinen asiointi nopeuttaa tiedonkulkua hakijan ja työttömyyskassan välillä.

Voit selata omia päivärahatietojasi tai lähettää eri etuuslajien (ansiopäiväraha ja vuorottelukorvaus) ensimmäisen hakemuksen sekä sen jälkeiset jatkohakemukset liitteineen sähköisesti työttömyyskassaan.

Opasvideo päivärahan hakemiseen

Ole hyvä ja päivitä tietosi OmaJHL:ssä

OmaJHL on liiton sähköinen asiointikanava jäsenille. Palvelussa voit päivittää yhteystietosi, ammattinimikkeesi ja työsuhdetietosi. Voit myös maksaa jäsenmaksusi tai ilmoittaa jäsenmaksuvapautuksesta. OmaJHL:n kautta pääset myös jäsen- ja aktiivisivuille. Jäsenpalvelu 24h on poistunut käytöstä, omaJHL korvaa sen. Uuden palvelun myötä vanhat käyttäjätunnukset ja salasanat eivät omaJHL:ään käy.

Käyttäjätunnus on sähköpostiosoitteesi, matkapuhelinnumerosi tai jäsennumerosi.
Salasanasi on joko linkin kautta luomasi salasana tai se, minkä sait matkapuhelimeesi.